Беше прашање на секунди кога двајца пилоти успеаја да го спуштат оштетениот „Ербас“ во пченкарно поле близу Москва, откако стадото од птици ја прекина работата на моторите. Тоа стана подвиг рамен на херојството од 2009 година, кога американски пилот го спушти авионот во реката Хадсон во Њујорк.
Иако шансите не беа на негова страна, капетанот Дамир Јусупов и првиот офицер Георги Мурзин успеаја да го призејмат „ Ербас 321 “ на „Урал ерлајнс“ на земја веднаш по полетувањето од аеродромот Жуквски, југоисточно од Москва. Несреќата беше неминовна, откако јато птици ги оневозможија двата мотори и го принуди екипажот на одлука – живот или смрт.
Бизарниот план да се обиде да го спушти на „стомак“ авионот во големо поле со пченка, со мали шанси за успех, на крајот го донесе посакуваниот резултат, спасувајќи ги животите на 226 патници и седум членови на екипажот.
Видео од ургентното слетување на авионот во нива со пченка
Министерството за здравство објави дека 23 лица се повредени, но најважно е дека сите преживеаа. Рускиот претседател Владимир Путин во петокот им додели највисоки државни одликувања на двајцата пилоти за храброст и херојство.
Russia Today објави детали за херојот на денот, Дамир Јусупов, 41-годишен пилот со потекло од Сибир кој, наводно, немал типична летачка кариера со десетици илјади часови искуство. Имаше само три илјади или двојно повеќе од минималниот потребен за да стане првиот пилот во авионот.
Но, во моментите на витална одлука, ова се покажа како целосно ирелевантно.
Кога бил тинејџер, Јусупов бил исклучен од училиштето за летање од здравствени причини и се посветил на правото. Но, тој не сакал да се откаже од сонот за летање, па подоцна го преквалификувал и го завршил пилотското училиштето. Неговите колеги го опишуваат како мирен, смирен и професионален, квалитет што му беше дополнително оружје кога размислуваше како да спаси над 200 животи.
На прес-конференцијата, Јусупов рече дека на почетокот на кризата, тој размислувал да го преврти авионот и да го врати на аеродромот од кој заминал, но дека кога видел дека другиот мотор престана да работи, знаеше дека неизбежен е падот на авионот на земјата. Екипажот реши да се обиде да слета на теренот без да ги повлече тркалата, за кои тие сметаа дека може да ја влошат веќе лошата состојба.
„Се обидов да го спуштам авионот нежно, така што авионот ја допре земјата со минимална вертикална брзина“, рече тој.
„Не се чувствувам како херој затоа што го направив она што требаше да направам за да го спасам авионот и животот на патниците и екипажот“, додаде пилотот.
Копилотот на Дамир Јусупов , 23-годишниот Георги Мурзин, ја добил лиценцата пред само две години. Дипломирал на Факултетот за цивилно воздухопловство во Санкт Петербург во 2017 година и следната година беше ангажиран од „Урал ерлајнс“.
Професија со која се Руси се гордеат
Тој млад пилот има само 600 часа летање кога се најде во ситуација со која ниту еден пилот не сакаше да се соочи.
„Им симнувам капа на пилотите и на сите од екипажот затоа што ова беше призејмување по упатствата за итни случаи“, изјави експерт за авијација Џулијан Бреј за Russia Today .
Пилотите „одговорија брилијантно затоа што авионот беше прилично ниско кога ги погоди стадото птици и моќноста на моторот е падната скоро целосно“, вели Дејвид Леармонт, уредник во магазинот „Флајтглоббал“.
„Русија има историја со навистина добри пилоти. Тоа е професија од која Русите се многу горди “, додаде тој.
Настанот во Русија потсети на драмата од 2009 година, кога авион на американскиот „Ервејс“ удри во јато гуски , ја изгуби моќта во сите свои мотори и го принуди пилотот – херојот Челси Саленбергер да слета на замрзнатата река Хадсон.
Саленбергер беше награден од тогашниот претседател Џорџ Буш за спасување на животите на 155 патници.