Шефот на „Рајанер“, Мајкл О’Лири, најави дека неговата компанија повеќе нема да нуди евтини летови поради зголемувањето на цените на горивото.
Како што пренесува Би-Би-Си, заврши времето кога авионските билети чинеа 10 евра. Просечната цена на билетите на оваа авиокомпанија треба да се зголеми од околу 40 евра лани на околу 50 евра во следните пет години.
Сепак, О’Лири верува дека луѓето ќе продолжат да летаат често, и покрај зголемените цени.
„Мислам дека нема да ги видите нашите навистина евтини промотивни цени – билет за едно евро, од 0,99 евра, дури и 9,99 евра цени на билетите – во следните неколку години“, рече О’Лири.
Поскапувањето на горивата ги зголемува цените на авионските билети, како и сметките за струја и парно во домаќинствата, со што се намалува расположливиот доход на луѓето. Но, шефот на авиокомпанијата вели дека и покрај ова, тој очекува патниците да бараат опции со пониска цена наместо да се откажат од летање.
„Сметаме дека луѓето ќе продолжат да патуваат често. Но, мислам дека луѓето ќе станат многу почувствителни на цените и затоа мојот поглед на животот е дека луѓето ќе тргуваат“, рече тој.
Бидејќи авионските билети поевтинуваа во последните децении, се зголемуваше бројот на летови, а се повеќе луѓе одеа на кратки паузи во странство. Компаниите како што се Рајанер,Изиџет и Визер се натпреваруваа да понудат евтини услуги без дополнителни трошоци.
Комерцијалните летови сега сочинуваат околу 2,4% од глобалните емисии на ЦО2, а секторот се соочува со притисок да го намали неговото влијание врз климата, вклучително и кампањи за убедување на луѓето да се префрлат на железничкиот и патниот транспорт.
Сепак, О’Лири ги отфрли тврдењата како лажни и рече дека Рајанер инвестира во авиони со поекономична потрошувачка на гориво, но дека најголемото намалување на употребата на фосилни горива ќе дојде од префрлањето од бензин и дизел на електрични патни возила.
По пандемијата на Ковид, која сериозно го наруши меѓународното патување, луѓето се покажаа желни за патување. Но, бидејќи побарувачката за авионски патувања се врати, недостигот на персонал на авиокомпаниите и аеродромите доведе до одложувања и откажувања, во ОК и во странство. Некои патници беа принудени да чекаат со часови или да го одложат патувањето во последен момент.
О’Лири рече дека Рајанер ја менаџира ситуацијата подобро од другите авиокомпании бидејќи имала „делумно среќа, а делумно храброст“ со својата одлука да започне со регрутирање и обука на кабинскиот екипаж и пилоти во ноември минатата година, кога Омикрон сè уште ги „заплеткуваше конците“ на меѓународните патувања.
О’Лири рече дека има „многу малку симпатии“ за аеродромите, велејќи дека тие го знаат распоредот неколку месеци однапред и дека на персоналот за безбедност, кој е под јурисдикција на аеродромот, им треба помалку обука од пилотите.
Рајанер е со седиште во Даблин, но оперира со стотици линии во и надвор од ОК.
Напуштањето на Британија од ЕУ се покажа како „катастрофа за слободното движење на работната сила“, рече О’Лири и ја повика владата „да биде искрена и да признае“ дека тоа е причината за недостигот на работна сила.
Пазарот на трудот во Британија е „фундаментално скршен“, рече О’Лири, додавајќи дека е време Велика Британија да размисли за отповикување на „некои од глупостите за Брегзит“. Тој рече дека приоритет за идниот премиер на ОК треба да биде потпишување договор за слободна трговија со ЕУ, вклучувајќи го и слободното движење на работната сила.
ИЗвор: Курир.рс