По кризата со пандемијата на коронавирусот, која ја предизвика втората криза со недостиг на микрочипови, војната меѓу Русија и Украина може да биде најголемиот удар за автомобилската индустрија, особено во Европа.
Многу фабрики во Германија веќе привремено ја прекинаа работата поради недостиг на кабли од Украина, но санкциите против Русија може да доведат до уште поголеми проблеми. Покрај недостигот на чипс и други готови производи како што е пластиката (чие производство е под влијание на промените во цената на нафтата, а просечниот автомобил тежи дури 151 кг), прекинот на увозот на суровини од Русија неопходни за каросеријата, моторите, сопирачките и батериите би можеле да ја запрат европската автомобилска индустрија.
Производството на автомобили на Стариот континент многу зависи од рудите кои најмногу се ископуваат и преработуваат во Сибир и Урал. На пример, Германија досега има увезено дури 44% никел од Русија, потоа 41% титаниум и 18% паладиум. Доколку овој извор пресуши, тоа би создало големи проблеми за земјата која произведува дури 3,4 милиони автомобили годишно. Најлошото нешто за Германија е што не постои нешто како добра алтернатива.
Сепак, постои оптимизам, бидејќи производителите на автомобили во Европа не зависат од никого што се однесува до челикот. ЕУ произведува 177 милиони тони годишно, а германските производители набавуваат 94% од оваа суровина на пазарот на Европската унија. Но, постои финта. Тој челик се добивал од руда, која најмногу се увезува од Русија (42 отсто) и Украина (29 отсто).
Челикот се користи во производството на автомобили за речиси сите делови, а колку е важен доволно говори и фактот што во просечно возило тежи околу 900 килограми. Автомобилските брендови се повеќе се одлучуваат за алуминиум кој е полесен, а со тоа придонесува за помала тежина на возилата во ерата на електрификација и тешките батерии. Русија е исто така важен играч на тоа поле, бидејќи е втор најголем производител на алуминиум во светот.
Кога зборуваме за батерии, никелот е неопходен за нивно производство, а самата Русија задоволува 7% од светската побарувачка за оваа суровина. Никелот е всушност поважен од литиумот, иако батериите се нарекуваат литиум-јонски, а потребни се големи количини за производство на батерии. Постои алтернатива, но пазарните цени едноставно експлодираа.
Според Авто клуб, санкциите што европските земји ги воведоа кон Русија се уште не важат за суровините, но како што ситуацијата се менува од ден на ден, сите се плашат од овие можности. Освен тоа, постои можност Русија да го прекине извозот на овие суровини во ЕУ, за да може да и ги продава на Кина по повисока цена. Во случај овој синџир на снабдување да биде прекинат, автомобилската индустрија во Европа едноставно би запрела.
извор: Nova.rs
фото: Freepik