Лошо фиксирана заштитна ограда е една од причините за автобуската трагедија, анализира бугарски Институт за патна безбедност – ММС
ММС

Објавено на: 12/2/21 12:23 PM

Лошо фиксирана заштитна ограда е една од причините за автобуската трагедија, анализира бугарски Институт за патна безбедност

Институтот за безбедност на патиштата во Бугарија ја презентираше анализата на состојбата на автопатот Струмица во делот каде што се случи автобуската катастрофа во која животот го загубија 45 патници од Македонија.

После трагедијата, Институтот си поставил неколку задачи, а една од од нив е автопатското осветлување.

Од ИПБ посочија дека земјите кои целосно ги осветлуваат автопатите се многу малку и дека тоа што делницата не била осветлена не е причина за сообраќајната несреќа, ниту пак за тоа придонеле вертикалните знаци за одбележување на патот, иако за погрешното поставување виновниците треба да добијат казна.

Тие сметаат дека причинителот на заблудата кај возачот се наоѓа на 320 метри пред одморалиштето со кое се потврдува хипотезата дека патната лента го довела до заблуда возачот на автобусот.

„Со оглед на тоа што е нарушен просторниот развој и визуелната перцепција на патот, состојбата на сигнализацијата и тешките метеоролошки услови придонесоа за развојот на настаните. Но, основата на проблемот се дизајнирањето и имплементација на место за одмор во внатрешната кривина на коловозот“, анализираат од Институтот.

Заштитната ограда во која завршил автобусот на „Беса Транс“ не можела да издржи тешки моторни возила и била дизајнирана за безбедно пренасочување на возила со тежина два тони под удар од 25 ° при 100 km/h. Затоа изборот на ваква заштитна ограда не соодвествува со потребите на протокот на сообраќај.

ИПБ појаснува дека главната цел на безбедносните бариери е да ги задржат возилата на патот, да апсорбираат дел од енергијата во случај на удар и да ги пренасочат во безбедна насока. Тие се последната „бариера“ помеѓу возилото во движење и опасното место.

„Како резултат на тоа, автобусот ја уништува врската помеѓу синџирот на хоризонтални греди и вертикалните столбови. Напуштајќи го островот, автобусот ја продолжува својата права линија во правец на средната разделна лента. Има траги од контактната површина на автобуските гуми. Целото растојание поминато од првата контактна точка до крајната локација на автобусот е повеќе од 140 m (пресметано по централната линија на патот). На вториот допир со заштитните огради во разделната лента се префрлени над 64 метри и околу 48 метри автобусот поминал во разделната лента“, стои во анализата.

Во анализата се наведува дека енергијата што ја апсорбираат заштитните огради ќе била поголема доколку инсталацијата била исправна. Заштитникот со два брана не може сам да запре автобус, но во овој случај има допир со тротоарот, закосениот елемент за стартување на штитникот, последователните хоризонтални греди и столбови, тротоарот, слободно движење и повторно контакт со штитникот. „Да, аголот на напад во вториот удар е повеќе од двапати од условите за тестирање, но битката на островот не одзеде доволно кинетичка енергија“, според ИПБ.

Аналитичарите додаваат дека веројатно заштитната ограда не била поврзана со вертикалната греда и автобусот буквално ги „олупил“ хоризонталните греди од столбовите. Доколку дефектот бил отстранет пред трагичниот настан, службениците на РИА треба да имаат документација за тоа.

„Склопувањето на хоризонталните греди кај вертикалниот столб №10 (сл. 10б) е неправилно и тука се скрши заштитната ограда. Во средната разделна лента се гледа дека имало преинсталирање на објектот. Веројатно имало претходна несреќа во истата област. Она што е импресивно е што вертикалните столбови имаат различен профил. За првичната инсталација беа користени профили „U“, а при замената се користеа профили „C“. Инсталирањето на „C“ профилите беше направено на ист начин како и кај постоечките „U“ профили. Консултацијата со каталогот на производи на најголемиот производител на оваа опрема во Бугарија (Јупитер 05) покажува дека ориентацијата на столбовите на терен е различна (сл. 12). Сликите на Google покажуваат дека почвата околу вертикалните столбови не била набиена по инсталацијата (сл. 13). Местото на ударот е после вертикалниот столб №4 (сл. 14).Во вертикалниот столб №6 недостасува држачот за прицврстување, но може да се забележи дека имало и други интервенции околу заштрафениот спој (сл. 16)“, анализираше Институтот за безбедност на патиштата од Бугарија.

 

Извор: news.bg

Фото: МИА, Институт за безбедност