Добрата вест е што потрошувачите веќе се расположени за празници и шопинг, лошата вест е што оваа година ќе треба да дадат повеќе пари за новогодишната елка.
Некои големи продавачи на вештачки елки велат дека веќе ги зголемуваат своите цени за двоцифрен број и ги обвинуваат неоправдано високите трошоци за испорака поврзани со тековниот хаос во глобалниот синџир на снабдување.
“Мораме да ги зголемиме цените. За елките, тоа ќе биде околу 20% повеќе во просек”, рекол Мек Харман, извршен директор на Балсам Хил. Компанијата со седиште во Калифорнија заработува повеќе од 200 милиони долари годишно од продажба на вештачки новогодишни елки и други украси во САД.
„Дури и тоа нема да ги покрие нашите трошоци, бидејќи оваа година плаќаме дури 300% повеќе за контејнер за испорака“, рекол Хармон.
Месеците и месечните прекини во снабдувањето, делумно предизвикани од затворањето на фабриките во странство предизвикани од пандемијата, застојот на пристаништата и контејнерите за превоз и недостаток на работна сила, доведоа до одложување на производите, од лаптопи до гарнитури.
Сега, кога сезоната на празници е на прагот, добавувачите на сезонски декор, исто така, се загрижени дека имаат доволно производи при рака за да ја задоволат побарувачката.
Добавувачите кои снабдуваат компании како Амазон веруваат дека клиентите ќе бидат среќни да трошат на украси оваа година, особено по уште една предизвикувачка година.
Тие само се грижат дека побарувачката нема да биде превисока, бидејќи можеби нема да имаат доволно залихи за да ја задоволат побарувачката и да ја испорачаат навреме, бидејќи повеќето производи се произведени во Кина.
„Немавме производи за продажба“
Индустриската асоцијација, која продава новогодишни елки, меѓу другото, проценува дека вкупната големина на пазарот за вештачки новогодишни елки ќе биде некаде помеѓу една милијарда и две милијарди долари годишно.
Некои компании веќе го испратија својот каталог на производи во текот на август, но за прв пат, како што сведочат, се случи каталогот да излезе, и тие немаа производи за продажба за сезоната, бидејќи увозот доцнеше.
“Нашите пратки не пристигнаа на време. Се уште се обидуваме да утврдиме каде точно се производите. Дали се уште на вода или се заглавени во пристаништата? Ако се случува постојано, би можеле да го затвориме бизнисот”.
Тие предупредуваат дека вкупниот инвентар на празничниот сезонски аранжман е намален за 42% во споредба со претходната година.
“Она што најмногу не загрижува се украсите како оние на новогодишните елки, и венци. Ги снабдуваме овие производи низ целиот свет. Веќе имаме половина помалку залихи”, вели еден од продавачите.
Продавачите нагласуваат уште една работа – заблуда е дека луѓето чекаат декември да ги украсат домовите, тоа започнува веќе во ноември.
– Декември е месецот кога купувате подароци. Дали ќе ги сакате нашите производи ако пристигнат подоцна? Тоа ќе биде посебен предизвик за нас – велат тие.
Извор: Бизнис.телеграф.рс