Отстранети 1,3 милијарди лажни профили од интернет во третиот квартал на 2020 година – ММС
ММС

Објавено на: 01/14/21 2:19 PM

Отстранети 1,3 милијарди лажни профили од интернет во третиот квартал на 2020 година

Независна добротворна организација за проверка на факти од Велика Британија, Фул Факт (Full Fact), која е партнер за проверка на фактите генерирани од трета страна на Фејсбук, изврши истражување за главните предизвици со кои се соочуваат проверувачите на факти ширум светот при онлајн пронаоѓање и проверка.

Извештајот што го објави Фул Факт, насловен „Предизвиците на проверка на факти онлајн: Како технологијата може (и не може) да помогне” се базира на интервјуа со деветнаесет проверувачи на факти низ целиот свет и вклучува идеи за помагање во решавање на некои од најчестите предизвици, со фокус на партнерства со технолошки и интернет компании.

Во извештајот се вели дека програмата на Фејсбук за проверка на фактите генерирани од трета страна се соочила со сите предизвици што би можеле да се очекуваат, како што се технолошки и комуникациски проблеми, меѓутоа, и таму останува простор за подобрување.

Тие препорачуваат интернет компаниите да работат заедно за да ги координираат своите напори за справување со дезинформациите низ онлајн платформите и апелираат другите интернет компании да го следат водството на фејсбук, во работата со проверувачи на факти, преку структурирана, платена програма и научни искуствата на проверка на фактите од трета страна.

Како што се наведува во извештајот, проверувачите на факти, исто така, треба да развијат колективен процес за вклучување и придонес за одговори на интернет-компаниите на развојните предизвици на дезинформации преку интернет, за да се заштити долгорочната одржливост и проверка на независноста на фактите.

Во извештајот се потсетува дека штетата од лажни информации не е ограничена на која било единствена платформа, па дури и на интернет и дека дезинформациите може да се шират и преку политичари и новински медиуми, усно, во реклами и на испечатени материјали предадени или доставени до домовите на луѓето. Затоа, според извештајот, проверка на фактите од трета страна на фејсбук е важна интервенција и најефикасен одговор од која било интернет компанија до сега.

Програма на фејсбук содржи соработка со независни проверувачи на факти од трети страни кои ја прегледуваат и оценуваат точноста на информациите и изјавите. Овие партнери се овластени преку непартиска Меѓународна мрежа за проверка на фактите при што мораат да го следат Кодексот на принципи на мрежата.

Откако партнерот од програмата за проверувачи на факти од трети страни, извесна информација оцени како лажна, изменета или делумно лажна, Фејсбук реагира на начин што ја прикажува сѐ подолу во новостите. Додека, пак, страниците и домените кои постојано споделуваат лажни вести, исто така, ќе добијат намалена дистрибуција и ќе се отстрани можноста за монетизација и рекламирање.

Фокусот на оваа програма за проверка на фактите е идентификување и адресирање на вирални дезинформации, особено јасни измами кои всушност немаат основа. Партнерите за проверка на факти како приоритет докажуваат лажни тврдења, особено оние кои се навремени, актуелни и важни за просечниот корисник.

Стратегијата за спречување на дезинформациите на Фејсбук има три дела, прв дел е отстранување на профилите и содржината што ги кршат стандардите кои ја применуваат безбедноста на платформата, со што, само во третиот квартал на 2020 година отстранети се 1,3 милијарди лажни профили. Вториот дел се однесува на намалување на дистрибуцијата на содржина што не ги крши стандардите, но, сепак е со низок квалитет, па затоа, помалку корисници треба да ја гледаат. Третиот чекор е информирање на корисниците давајќи им поголем контекст за да можат сами да одлучуваат што да читаат, веруваат и споделуваат.

Целосниот извештај можете да го прочитате на следниот линк.